Babbel om fult smink.

De senaste dagarna har jag velat göra coolt, roligt smink. Jag blev så himla nöjd med min senaste sminkning, ni vet den där konstiga svartvita med lösfransar och så? Men det går inte, ärligt talat, idag var mitt sminkförsök på dagisnivå... Sjukt fult. Jag ville som sagt göra något lite mer annorlunda och nej, det går tydligen inte.
Jag är väldigt självkritisk när det kommer till smink, alltså det ska vara perfekt, det ska se proffsigt ut, men det gör det inte. Jag blir ledsen då och undrar om jag kommer kunna bli så bra som jag vill bli.... =(

Jaja, det jag gjorde idag blev jag iallfall nöjd med, men det var bara en sotning, så det är ju inget speciellt liksom. Iof så borde jag vara nöjd, för jag försöker fortfarande sminka den perfekta sotningen, och idag blev jag sjukt nöjd! En av de snyggaste jag gjort tyckte jag...

Sen kom kameran fram och visade ett resultat som inte alls ser lika bra ut som irl.
Tro mej när jag säger att det är snyggt i verkligheten!
Kameran verkade inte vilja se det ögat ser idag... Jaja, det kanske går bättre imorgon.. Eller sämre.


Ja, ni ser ju själva. Ser inte en bra ut, bara kladdigt och fult ut. Dessutom fick jag för mej att lägga till gröna glitterlinern och då blev det fulare, skulle låtit det vara helsvart. Nu blir jag ledsen... =(




cherrykisses

Kommentarer
Postat av: Sara

DET ÄR JÄTTESNYGGT!

2009-08-19 @ 19:45:27
Postat av: Josephine- Makeuponista

Supersnyggt ju!

2009-08-20 @ 07:17:56
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Erika

Man är alltid sin egen värsta kritiker. Den här är ju inte kladdig någonstans! Jag är avis på att du alltid lyckas få till väldigt fina toningar/övergångar, och formen är också vacker. Keep on swimming. :-)

2009-08-20 @ 11:10:19
URL: http://paintinggeek.blogspot.com
Postat av: CC

Att vilja ha det perfekt och att sminka är en knivig blandning (fråga mig ;) haha). Det är BRA att vara noggrann men DÅLIGT att peta för mycket och sällan bli nöjd..



Öva, öva, öva på andra. För om man bara sminkar sig själv fastnar man ju i ett fack (för man ser ju ut på ett visst sätt)

2009-08-21 @ 20:52:08
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Inte alls så tokigt. Du är jätteduktig!

2009-08-22 @ 21:02:44
URL: http://sminkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0