Man kan bli vad man vill? Nja....

Det finns en sak jag vill jobba som - makeupartist. Jag kan inte bli det, för jag har inte pengarna. Jag skulle göra typ vad som helst om jag bara fick gå den utbildningen jag vill gå. Jag vet att man måste kämpa för att få jobb sen, men eftersom jag äntligen känner att jag faktiskt vill göra nåt, och det är det enda jag vill är jag beredd att slita häcken av mej.
Om jag fick gå utbildningen skulle jag verkligen försöka för att bli så bra jag bara kan, jag vill bli bäst, ingen medelmåtta. Det känns bara så typiskt, när jag vill något finns det andra hinder ivägen - pengar.




cherrykisses

Kommentarer
Postat av: maria

Hej! Jag har också haft tankar på att bli makeup artist, men som du har jag inte dom pengarna att bara slänga fram. tänkte bara tipsa dig om att en del skolor har avtal med banker så att man kan ta ett ganska förmånligt lån. Kan ju vara värt om det är vad man verkligen vill göra! Keep up the good work:)

2009-08-07 @ 07:55:52
Postat av: Sofie

Du är begåvad så jag hoppas verkligen att du kan gå din utbildning! Jag instämmer med Maria, kolla med en bank om du kan ta lån. Ska man plugga vidare tar man ju nästan alltid CSN i alla fall. Kör hårt!

2009-08-07 @ 11:02:43
URL: http://ugglefot.blogspot.com/
Postat av: Cilla

fotsätt bara att kämpa!

2009-08-08 @ 19:57:11
URL: http://annaceciliaandersson.blogg.se/
Postat av: CC

Många tar ju lån... jag fick faktiskt min utbildning betald av AF (men det var länge sedan).

Sen det där med att gå utbildning är en Sverige grej. Utomlands (framförallt i USA) är det väldigt vanligt att folk är självlärda, o sen går som assistent hos en erfaren MUA t.ex..

man måste ju ha en viss talang från början (vilket det verkar som att du har döma av dina sminkningar) sen måste man lära sig tekniker, tricks och framförallt hygien. Och alla ansikten är ju olika så det kräver mkt träning..

Men det finns ju också en hel del som visserligen gått utbildning men är kassa i alla fall..

Man ska inte stirra sig blind på utbildningar är det jag försöker säga med mitt utdragna inlägg ;)



2009-08-09 @ 17:52:06
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Postat av: anna

maria: problemet är ju det att jag itne har nåt jobb, och då får man ju inte ta lån.... lite jobbigt läge men ja så är det..



sofie & cilla: jag ska fortsätta kämpa, ger itne upp! =)



cc: nä, jag vet att vissa som är utbildade muor inte är så bra iallafall, men jag kommer verkligen att kämpa, jag vill inte bli en halvdålig mua. När jag är utbildad kommer jag ha äääännu högre krav på mej själv, och öva öva öva..

2009-08-16 @ 16:04:10
URL: http://cherrykisses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0