no mascara

Vet ni vad jag tycker är najs?
När man fyller i brynen, pillar dit lite concealear, puder, rouge, men skippar mascaran och kajal! Jag har kommit på att om jag ska vara "naturligt" sminkad är det här bättre än att ha mascara, jag vet inte, men mascaran gör att jag känner mej ännu mer naken på nåt sätt... :P Konstigt, men så är det för mej, känns på nåt sätt som att ögonen blir mindre.
Fylla i ögonbrynen är det viktigaste tycker jag, sen kan man lägga på det man känner för eller skita i resten.

I know, det är en jättekonstig bild, men jag hatar bilder på mitt ansikte frammifrån (speciellt när jag inte har ögonskuggor).. Därför får ni den här.

Lipstick bare från makeupstore. (Kärlek på den!)


Så vad tycker ni? Ser det ut som att jag precis klivit upp ur sängen eller ser det okej ut uta nmascara?



cherrykisses

Kommentarer
Postat av: Erika

Det ser bra ut. :-)

2009-08-21 @ 14:22:40
URL: http://paintinggeek.blogspot.com
Postat av: sminkjante

Tycker det ser naturligt och fint ut.

2009-08-21 @ 16:08:38
Postat av: julle

håller med dej om att ögonen känns mindre när man bara har mascara, men det var jättefint sådär

2009-08-21 @ 16:35:25
URL: http://peoplealwaysgrieve.blogg.se/
Postat av: Gråpyre

Jag tycker att det är hur fint som helst!

Jag brukar själv skippa mascaran ibland, exempelvis om det regnar ute. Då fyller jag i ögonbrynen, har lite färg på läpparna och lite highlighter vid ögonvrån, kindbenen och under ögonbrynen, samt att jag försiktigt fyller i själva fransraden med eyeliner (bara den övre fransraden, alldeles vid rötterna). Det ser väldigt naturligt och fräscht ut utan mascara faktiskt!

2009-08-21 @ 21:32:39
Postat av: Emma P

Du har en poäng, helt klart. Måste testa detta, kan precis som du känna att mascara känns lite naket... Du är fin i sminket här, helt klart. Tycker inte att det är en konstig bild, känner lite samma för mitt ansikte, inga bilder rakt framifrån alltså:)

2009-08-24 @ 21:38:54
URL: http://sminkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0