nouba millebaci

Har ingen kamera än, men nu är det dags för lite gammalt som jag inte visat.

Första gången jag såg nouba millebaci nr 7 var jag kär, men jag köpte det inte (eller om det var så att det redan var slut den gången?), och när jag sen letade runt efter 7an fanns det inte - nånstans! Jag ville verkligen ha det, för det var perfekt röd färg som verkade sitta som fasiken! Iallafall på min hand! Tillslut hittade jag det iallafall, och det var mitt. <3

Jag har aldrig använt det ute, även om jag har velat, bara provat hemma, och fan vad det sitter! Alltså det är nästan sjukt, jag kunde knappt tvätta bort det. Jag antar att det är därför det är jäkligt svårt att måla det på läpparna, jag har aldrig fått det perfekt, alltså i läppkonturerna liksom. Det är skitsvårt! Man bör nog använda en pensel istället för applikatorn som är i. Och måla konturerna med en läppenna så det är lättare..

Ni ser ju själva... Inte så snygga konturer.

När man väl har fått på det på läpparna blir det matt, känns lite som nån målarfärg haha.


Tyvärr har jag börjat inse att det inte är rätt färg för mej, eller rätt nyans av rött kanske jag ska säga. Känner mej lite som en clown med det på läpparna, men det kanske bara beror på att jag har problem med att få konturerna snygga och skarpa...

Det sitter som fasiken iallafall, och det tycker jag är skitbra! Är lite sugen att testa produkten fast i nån annan, kanske rosaaktig nyans.


cherrykisses

Kommentarer
Postat av: Makeuponista

Skitsnyggt! Har nouba i skolan och just millebacci sitter som berget. Tror att nouba ska utgå nu, så du får skynda dig på :)1 och 27 gillar jag bäst :)

2009-07-03 @ 19:12:59
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Fia

Jag älskar verkligen millebaci, men läppenna och pensel är ett måste. Annars kommer det alldeles för mycket! Och får man det på tänderna då är det kört ;). Skitsnyggt mot din bleka hy!

2009-07-03 @ 19:17:57
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Emma P

Åh herregud vilken färg! Trist att du inte gillar den, men jag tycker den är läcker va va va vamp....

2009-07-04 @ 10:53:55
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Det är verkligen en fantastiskt perfekt läppröd, men som du säger, den är alldeles för matt. =/

2009-07-07 @ 09:39:49
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Sexy Sadie

Den der fargen er sinnsyk og ser ut til å være helt meg og mitt rødt. Og så i drømmeformelen matt. Steinherlig!



2009-07-09 @ 22:01:52
Postat av: SaintBella

Ooh så snyggt! Kanske det blir lättare om du använder läppenna först? Annars är jag mer än gärna villig att adoptera det, om du inte vill ha det :P

2009-07-11 @ 01:42:49
URL: http://saintbellabeauty.blogspot.com
Postat av: Kajsa K

Jag äger också Millebaci i just den nyansen. Sitter som berget men är ändå inte det minsta lättburet eller lättapplicerat heller för den delen. Läppenna och pensel är ett absolut måste för att man ska få det att se bra ut.

2009-07-18 @ 12:40:15
URL: http://kajsaskosmetik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0