glansdroppar

Jag vill ha skitlångt hår, och det börjar faktiskt bli långt nu! Bara det att det är så förjävla slitet och det är så onajs... =( Det flyger runt och är allmänt jävligt. Har länge tänkt på att köpa några glansdroppar, jag har ju hört nånstans att det inte är så bra för håret egentligen, men sen hittade jag den här lilla burken, som ska ge håret glans, reparera kluvna toppar och dessutom skydda håret från solens strålar, och det lät ju bra så jag köpte den. (typ 80 spänn på kicks och åhléns)

Att jag färgar håret gör såklart inte mitt hår mindre slitet, men det är liksom inget alternativ att sluta, jag ska ha svart och långt hår.




Här kan ni läsa det som står på flaskan och ingredienserna. Om nån reagerar på nåt dåligt i innehållet kan ni ju säga till. (Jag kan ingenting om sånt. )





cherrykisses

Kommentarer
Postat av: SaintBella

Jag gillar inte när de skriver att det reparerar kluvna hårtoppar. Är en topp kluven kan den aldrig lagas, det är bara att klippa bort.

Dessutom är 4 av 6 ingredienser silikoner, vilka enbart ger glans. Silikoner funkar som en korsett, de gör håret tillfälligt fint på utsidan, men på insidan är det precis lika trasigt som innan. Satsa på fukt och måna långa inpackningar istället. Och för guds skull, sluta färga! Intensivtona istället, det sliter inte på långa vägar lika mycket på håret.

Hoppas du fått några nyttiga tips =)

2009-05-08 @ 15:53:04
URL: http://saintbellabeauty.blogspot.com
Postat av: anna

saintbella: ja just det, det var det med silikoner jag hade hört. Men jag vill ha glans, och då funkar det ju, men ska lätt börja intensivtona istället!! och inpackningar och sånt. tacl så mycket för tipsen!

2009-05-09 @ 22:13:12
URL: http://cherrykisses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0