fjortonde dagen på makeupstudion

Hej

Idag gjorde vi brudsminkning, och gick igenom allt om att sminka en brud. Det är en hel del att tänka på.
Jag sminkade min kompis Linn som följde med som modell, och hon fick låtsas vara brud typ och välja färger osv. Alltså... Idag var det inte min dag, fy vad dålig jag var... Känns inge kul alls. Gjorde två sminkningar på henne, och basen blev bättre på sista sminkningen, och min lärare sa att rougen blev bra på sista sminkningen! Men alltså.. det var mest ögonskuggorna som gick åt helvete, inte alls fint...

Men man får ha sånna dagar också, man måste väl ha sånna dagar.. Fotade inget idag, eftersom jag alltid är så stressad i skolan, och nu skulle jag dessutom göra två sminkningar så det blev ännu stressigare.

Imorgon är vi lediga från skolan, för dom skulle fixa nåt med fläktarna, så vi kommer ha fredagslektionen på lördag istället. Då ska vi ha första lektionen med fantasi/trend, känns roligt att komma ifrån all perfektion med skönhet och få kladda och leka lite faktiskt.

Förresten, jag vet att det är en hel del som undrar över alla skuggor och annat jag skriver i bloggen, jag ska förklara allt, måste bara fundera hur jag ska lägga upp det. Ni får hålla ut lite.




cherrykisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0