sextonde dagen på makeupstudion

Hej,

Idag gick vi igenom smink inför en ny praktik vi fick in idag. Det är stockholm modecenter som ska ha nån modevecka om jag fattat rätt. Vi kommer sminka värdinnorna med en lite sotig sminkning, alla ska se likadana ut.

Vi kommer sminka på 30 minuter! En hel sminkning, i skolan brukar vi ha en timme-en timme och en kvart på oss ungefär, så det gäller att vara snabb haha! Idag övade vi snabbhet, genom att försöka lägga basen på 5 minuter! Vet ni hur snabbt det är eller?! Tar betydligt längre tid i vanliga fall, men man måste ju öva upp snabbheten så det känns bra!

Här har jag sminkat Malin med sminkningen vi kommer göra på praktiken:







cherrykisses

Kommentarer
Postat av: S

fy fan vad kul!

2010-02-15 @ 21:13:09
Postat av: Hanna

Heej! Jag vet inte när det kommer till Sverige, bor ju iiinte så nära Mac minst sagt, så jag kan inte gå dit å kolla :(

2010-02-16 @ 18:33:15
URL: http://hannaogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0