tionde dagen på makeupstudion

Hej,

guuud vad trött jag har varit hela dagen, ska bli så skönt med helg.. Även om helg innebär plugg och massa smink ändå haha! Men det är skönt för det kommer inga nya moment, utan jag kan öva allt annat istället.

Varje dag demar vår lärare på någon av oss i klassen. Idag demade Anya på mej. Hon sminkar bara halva ansiktet när hon gör det.

Och ja, det är klassen som ska avgöra vilken bas hon ska lägga, avgöra ögonform och allt sånt ni vet, och oftast blir det ju lite som det blir med det, som ni kan se på den här bilden, för mörk bas haha! Vi höll på med clean beauty idag iallafall.

Här har Anya lagt massa skuggor på mej: grundskuggning, vanlig glob, lockskugga, intensitetskugga, suddad dropp, fransskugga och varierad glob. Tycker det blev så fint på mej. Sen rouge, läggglans och lite ifyllt bryn.


Så här får ni se halva ansiktet utan smink och halva med haha!




Här sminkas det för fullt!








cherrykisses

Kommentarer
Postat av: Erika

We demand ordlista! Ordförklaring åt folket! Gärna med exempelfoto till varje term, förstås. :-D

2010-02-05 @ 21:45:55
URL: http://paintinggeek.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag är så avis! Jag vill också gå en makeuputbildning. :D

Kan du inte ta ett inlägg och förklara vad det innebär med droppskugga och alla andra nämn du nämnt? Så man förstår vad du menar. :)

2010-02-06 @ 00:48:29
URL: http://starattraction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0