bok om smink

Jag har precis varit och hämtat min bok som jag beställde i förra veckan! Bobbi Brown Makeup Manual.

Jag har bläddrat igenom den och läst lite, och det är väldigt mycket grunder, som jag redan vet, haha, men samtidigt jättemycket som jag kan lära mej! Boken visar steg för steg hur man tex kan göra sotade ögon, foundation. rouge, eyeliner mm.. Som sagt - mycket grunder, men det är alltid bra att kunna gå tillbaka till när man blir duktigare tycker jag! Dessutom finns det exempel på hur man sminkar asiatiska kvinnor, mörkhyade och alla möjliga hudtyper.

Det står allt ifrån om vad man ska äta för att få bäst hud till historia om smink till hur yrket som makeup-artist är.
Det står helt enkelt väldigt mycket i den här boken. =) Mycket att läsa och lära!

Innehållsförteckningen, haha man kanske inte ser nåt, men ändå!

Det jag skulle vilja ha mer är väl massa flashiga foton med häftiga sminkningar, men man kan ju inte få allt!
Dessutom finns det ju massa fina foton, även om jag vill ha mer:



Så är man redan makeupartist kan man säkert redan allt i den här boken. Jag kan nog däremot lära mej en hel del!


cherrykisses

Kommentarer
Postat av: Linda H - En make up artist

tack =)

2009-01-20 @ 07:54:14
URL: http://micromiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0