make my monday

Första gången jag svarar på en sån här make my monday-fråga! --->Bjooti<---

"Har ni fördomar (befogade eller obefogade sådana) mot billigare märken a.k.a budgetmärken så som Isadora, Viva la Diva, Yves Rocher, Maybelline etc?"

Mitt svar:
  Det mesta av mitt smink är väl från vad man kan kalla budgetmärken. Jag har iof precis upptäckt MAC, och det lär bli en hel del mer från det märket.. Har även upptäckt Nouba för ett tag sen, och det är ju lite dyrare än tex maybelline och VLD. Får jag välja skulle jag helst köpte mer dyrt smink, shit jag är nog lite av en smink-snobb.  Men Viva la diva till exempel har faktiskt sjukt bra ögonskuggor, med tanke på priset! Jag ska vara ärlig, Yves Rocher har jag nog allt lite fördomar mot, men deras nagellack (dom jag testat iaf!) är faktiskt dåliga! Och parfymerna luktar äckligt och alla jag hade när jag var yngre luktar ganska lika. Så yves rocher går fetbort för mej. Men många andra billigare märken brukar vara riktigt bra. Min favoritmascara är från Maybelline!

Man behöver faktiskt inte köpa så jäkla dyrt smink, men det jag tycker att man ska satsa på är bra penslar, det får gärna kosta lite mer om jag vet att dom är bra!


(alltså shit, det tog jättelång tid för mej att få fram vad jag menar i det här inlägget. Jag borde ta svenskalektioner...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0