rosa & svart - tutorial!

Idag har jag pysslat ihop en tutorial, för sminkans tutorialtävling! =) Woho, vad kul det var, men tid tar det. Och ja, det är min första, och ja bilderna är inte alltid superbra men vafan!
Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra för sminkning, så först valde jag färger, och ja... Det fick bli en ganska enkel mejk, som alla som äger minst två skuggor och eyeliner kan göra.

Jaja, så här ser det färdiga resultatet ut: (Hårstået ville vara med i bild.)
Var beredd på ett långt inlägg med många bilder...




Lets go!


* Bas/primer!
Så här ser mitt öga ut utan smink och med ögonbryn som behöver plockas lite.
Jag själv använder inte primer, utan börjar kladda med skuggorna direkt på concealer/foundationen, funkar bra för mej, men har man en primer man vill använda så ska den såklart på nu! Idag ville jag inte sminka hela fejjan, så jag tog bara lite foundation på/runt ögonlocket. (Studio foundation, ultra från makeupstore)


* Rosa skugga!
Nu öser jag på med en rosa skugga, nr 461 från VLD över ögonlocket och även lite under nedre fransraden. Det behöver inte vara så jättenoga, men jag försöker hålla formen jag vill ha lite iallafall. Det ska vara mycket färg, ös på bara! Fransarna blev rosa också, men det fixar jag senare med mascara så det är ingen fara! Penseln jag använder till detta är 239 från mac.


* Sudda!
Jag tar min älskade pensel 217 från mac för att sudda ut det rosa, jag vill inte att kanten ska vara så skarp.


* Svart skugga!
Jag använder den svarta i min ögonbrynstrio från VLD, den är matt och fin! Till det använder jag pensel nr 219 från mac, eftersom den är så liten och gör det lätt att lägga skuggan precis där jag vill ha den, i det här fallet drar jag ett streck i globlinjen.


* Sudda igen!
Sen tar jag 217 igen för att sudda ut det svarta lite och blanda ihop den med den rosa skuggan. Resultatet blir som den nedre bilden. När jag har blandat ihop färgerna behöver jag lägga på mer svart, för det har försvunnit lite för mycket. Då tar jag svart skugga på 217 och kör fram och tillbaka i globlinjen. Man får helt enkelt sudda, lägga på färg, sudda, lägga på färg tills man blir nöjd med resultatet!


* Vit kajal!
Jag la vit kajal innanför nedre fransarna och mot inre ögonvrån som ni ser. Då ser det ut såhär, ser rätt o-najs ut va?! Men det fixar vi till senare! Jag använder vit kajal från hm, funkar super för mej, ser ingen anledning att köpa någon annan!


*Eyeliner!
Nu är det dags för eyeliner, och jag kör på gellinern från face. Jag har ett råd till er, använd inte en uttorkad eyeliner, det gör det hela sååå mycket svårare, och det ser kladdigt ut haha... men! Det är den enda jag har, förutom kajalpennor, så jag körde på den ändå! :P Får bara kämpa lite mer.

Drog linern lite längs övre fransraden också, men inte i inre ögonvrån. Då ser det ut såhär:




*Mascara!
Jag använde great lash från maybelline på övre och undre fransarna.


*Highlighter!
Jag använde muffin från mus som highlighter, under ögonbrynet och mot inre ögonvrån. La den lite, lite över den rosa skuggan också så att dom ska blandas ihop bra. Som ni ser älskar jag den haha, snart är den väl slut. :P Helt klart den mest använda skuggan jag har! Penseln är nr 107 från makeupstore, suverän pensel som är rätt stor!


*Ögonbryn!
Nu kommer min bryntrio från VLD fram igen. Jag fyller bara i brynen med en billig sned pensel från lindex så som deras naturliga form ser ut, ni kan ju kolla på de andra bilderna och jämföra. Snacka om att de ser tätare ut med brynskugga!


KLART!
Så här ser det ut!







cherrykisses

Kommentarer
Postat av: Alexlyndra

Grym makeup och bra tutorial! Många förstår nog precis vad du menar! :)

2009-05-20 @ 16:15:41
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Emma P

Gode gud så snyggt! Denna ska jag helt klart testa... Och vad kul att du är med och tävlar!

2009-05-20 @ 20:13:52
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Mickan

Riktigt snyggt suddat och blendat, jag är inte heller så förtjust i skarpa kanter :)

2009-05-20 @ 20:20:16
URL: http://lookfabulous.blogg.se/
Postat av: CC

Läckert färgval :D o snyggt gjort

2009-05-20 @ 23:49:02
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Postat av: anna

alexlyndra: tack! =D ja det hoppas jag!



emma p: åh tack så mycket!



mickan: tack! nej oftast är det finast med suddade kanter tycker jag hehe. :P



cc: tackar! =D

2009-05-21 @ 10:47:25
URL: http://cherrykisses.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Galet snygg makeup! Yay! Tack för att du är med! Det blir skitsvårt att döma, måste jag säga...

2009-05-21 @ 14:31:41
Postat av: Inthemake

Jättebra tutorial, fortsätt gärna med sådana ;) fina färger med!

2009-05-22 @ 16:35:08
URL: http://inthemake.se
Postat av: Lina

Gud vad snyggt! Jag häpnar alltid över dina otroligt snygga sminkningar!! Så gör gärna mer tutorials tycker jag!

2009-05-24 @ 23:52:42
URL: http://makeitfab.blogspot.com/
Postat av: kerstin

Fantastisk sminkning o underbar tutorial!

2009-05-26 @ 20:21:45
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: anna

tack alla, ni är så snälla, blir så glad av era kommentarer! =D

2009-05-27 @ 10:28:25
URL: http://cherrykisses.blogg.se/
Postat av: Marina

Häftig sminking, gillar det rosa och att den är så suddad! Bra tutorial också, man förstår precis vad du menar! Jättebra!

2009-06-01 @ 22:29:59
URL: http://marinamake.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0