Tankar

Dom flesta som läser min blogg känner inte mej, och har ingen aning om hur jag är som person, eller vad som händer i mitt liv. (Utom när jag skriver om nåt såklart.) Jag kan ju berätta att det som fyller mitt huvud allra mest nu är ångest, och krav på att jobba, samtidigt som jag vet vad jag vill men inte kan göra det just nu. Jag vill så mycket, det är en sån otroligt skön känsla att veta vad jag vill, eftersom jag så länge jag kan minnas inte har brytt mej ett skit ärligt talat. Jag har alltid sagt att när gymnasiet är slut då jävlar är jag fri, ska aldrig mer sätta mej i en skolbänk, ska skaffa nåt skitjobb för att få pengar och sen bara ha kul, man lever inte för att jobba, men jobbar för att leva.
Jag är fortfarande samma person, och håller fast vid vad jag alltid sagt, FÖRUTOM att jag faktiskt vill utbilda mej nu, men det är ju inte riktigt att "sitta i skolbänken" jag vill göra, nu handlar det ju om en utbildning i smink.

Igår träffade jag en polare som också har höga mål, kan man väl säga. Vi pratade mycket om framtiden och om att det är bra att folk hjälper varandra, för alla har höga krav, är det inte att bli världens bästa makeupartist.... ;) ....så är det att kunna leva på sin musik eller konst. Då är det viktigt att man har vänner som stöttar en och hjälper till när dom kan.

Vi ska nog sammarbeta lite hon och jag, göra nåt projekt. Hon inspirerade mej och verkade ha mycket ideer i huvudet haha. :P Jag har massa ideer också och vill lära mej nya saker och bara få skapa det jag har i hjärnan, om ni fattar.

Jag är trött på att ta tråkiga bilder med tråkiga sminkningar på, jag vill gå vidare, utvecklas, experimentera - skapa. Framförallt bli bättre.


Jag ska utmana mej själv lite nu, man måste ju våga satsa! Vi får se vad som händer. Fråga inte vad jag vill ha sagt med det här inlägget, det behövde bara komma ut.

<--bra





cherrykisses

Kommentarer
Postat av: Alexlyndra

Jag bör nog byta tanke, för jag har just det där "gå ur skolan nästa år - aldrig mer skola - skaffa skitjobb - vad som händer händer".. Bra inlägg, faktiskt! Måste bara fråga vilka bandet på bilden är, känner igen den blonda riktigt mycket!

2009-08-14 @ 15:33:34
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: anna

alexlyndra: äh, byta tanke.. jag vet inte, alltså för mej har det ju blivit så... uppenbart vad jag vill göra nu, så jag tycker du bara ska chilla och vänta, du kankse också får nån snilleblixt och ba "Ja, men det är ju det här jag ska bli!!"

vad vet jag... :P Blir så trött när alla babblar om att utbilda sej, bli läkare och sånt där jobbigt.. Det är inte för mej haha.



bandet heter mest, kärlek på dom!

2009-08-16 @ 15:57:45
URL: http://cherrykisses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0