concealer & borste

Tänkte att jag ska skriva lite om concealern som jag har använt ett tag nu, och borsten!

Ja, alla vet nog vilken concealer det här är, cover all mix från makeupstore. Den röda täcker tex, blåa ringar under ögonen och den gula döljer röda partier, finnar och sånt. Den ljusaste beiga använder jag för att blanda ut de andra två.
Man ska tänka på att den är väldigt täckande, och att det lätt kan se "kakigt" ut, ofta behöver man bara lite, lite eftersom den är så dryg. Jag tror att antingen hatar eller så älskar man den här. Jag gillar den för att den är så pass täckande, och med min foundation blir det ett skitbra resultat faktiskt! Röda prickar döljs verkligen!

Och så borsten... Ja den är bara bäst! Verkligen en bra pensel värd sina två hundralappar. Själva håren är ju ganska långa, vilket jag tycker är bra, då kommer man åt överallt, innre ögonvrån till exempel. Skitbra! Det är MAC nr 194.

Man ska som alltid tänka på att inte ha några fingrar i burken, mer bakterier än nödvändigt vill vi inte ha! Jag brukar använda en tops eller "baksidan" av penseln, skaftet liksom.

Tidigare använde jag knappt någon grund, alltså foundation/concealer osv, men de här produkterna gör verkligen helheltsintrycket så mycket snyggare!



cherrykisses

Kommentarer
Postat av: Merlyn

love,love,loooove cover alls mix :D:D:D::D

2009-03-08 @ 12:02:31
URL: http://www.metrobloggen.se/merlyn
Postat av: Johanna

Jag har alltid velat ha ett sådant där hjul! Vad kostar det om man får fråga? :)

2009-03-08 @ 22:10:09
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: anna

merlyn: ja, den är verkligen bra! :P



johanna: typ 255 kr på makeupstore! =)

2009-03-08 @ 22:16:20
URL: http://cherrykisses.blogg.se/
Postat av: Carolina

Åh jag längtar tills min cover all mix dimper ner i brevlådan, har velat ha den så länge...



...Vilken schysst blogg du har, började prenumerera idag när jag dök över en av dina fina makeup´s. Keep it up! ;)

2009-03-12 @ 00:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0