Ny foundation

Idag hade jag tänkt köpa ny fouundation eftersom mina är nästan helt slut, hade tänkt fortsätta köra på mina favorit studio foundation i nyansen ultra från makeupstore. Sen bestämde jag mig för att kolla in macs foundations, och jag fick med mej två prover så att jag kan testa hemma. Jag fick studio sculpt NC15 och studio fix NC15. Fan vad man känner sej lost när man ska prova ett nytt märke när det kommer till foundation.
Så jag tänkte se om nån kan säga vad dom tror.

Varför jag gillar makeupstores studio foundation är för att den är så jäkla täckande, jag vill ha en riktigt täckande foundation.

Så om nån har något att säga om dessa två prover jag fick så skriv! Possitivt, negativt, whatever, skillnader, hur täckande är dom?

Självklart ska jag ju testa dom de kommande dagarna och se vad jag tycker, om dom inte känns perfekta kommer jag att köpa favoriten från makeupstore igen.

Det jag inte riktigt gillar med dessa prover från mac är att det är solskyddsfaktor i dom... Hm...




cherrykisses


Kommentarer
Postat av: Madde

Hej! Det är ju bra att det är solskyddsfaktor i. Även fast det är vinter och inte så mycket sol så är det alltid bra att skydda sig mot solen, och slippa fula pigmentfläckar! Du är grym på att sminka förresten!

2009-10-12 @ 19:42:12
Postat av: Marie

Uppfattningen jag fått är att Make Up Stores foundations inte står sig i jämförelse med MAC:s.

Studio Sculpt verkar bli blank fort om man har fet hy, men nu vet ju inte vi vad du har för hy!



Vad är det för dåligt med solskyddsfaktor? Det är väl jättebra att skydda sig mot hudcancer och för tidigt åldrande?

2009-10-12 @ 21:39:04
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Postat av: CC

Ja varför gillar du inte solskyddsfaktor?? Det ska det vara i smink anser jag, inte vill du ha rynkor o ev cancer i framtiden ;)



Studio foundation...du är ju ung, varför behöver du så täckande? Du ser inte ut att ha finnar heller? Jag använder den på modeller på fotosessions, då vill man ha det heltäckande. Till vardags skulle jag hellre välja en flytande (finns ju mer eller mindre täckande där också) Om du gillar den dock så betyder det att du gillar en fetare krämigare foundation....studio fix blir ju då lite mer pudrig o ev torr på dig. Sculpt har en mer geleaktig form, glider på lättare.



Det är svårt att hitta en foundation man trivs med...o när man hittat en så utgår de gärna ur sortimentet ;)

2009-10-13 @ 23:04:47
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Postat av: Jenniiifeer

Hejsan min blogg handlar om mitt liv efter min mammas och lilla systers död och om en stark och glad tjej ifrån Värmland :)



Följ min blogg på Bloglovin så kommer jag följa din .Kika in på min blogg :) Kram

http://jenniiifeer.blogg.se

2009-10-15 @ 01:14:59
URL: http://jenniiifeer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0