nittonde och tjugonde dagen på makeupstudion

God kväll kära sminknördar och bloggläsare!

Alltså de två senaste dagarna i skolan har varit riktigt flummiga, igår sminkade jag Linda och vi garvade typ hela tiden! Ni vet när man får skrattanfall och det är totalt omöjligt att sluta! Vad vi garvade åt vet ingen, men sluta kunde vi inte..

Igår i skolan gjorde vi 15-minuters makeup. Som är bra när man typ jobbar med tv, tex gäster i tvprogram och sånt, när det måste gå fort. Vi gjorde detta tre gånger, och man hann mer och mer för varje gång! Man hinner verkligen mer än man tror, och det här var enligt mej en sjukt bra övning!

Första sminkningen hann jag inte så mycket, men den tredje 15minuters makupen hann jag allt det här: neutralisering, mineralbas, puder, fransmarkering, suddad dropp, suddad frans, intensitetsskugga, varierad glob, bryn, rouge och läppglans.





Idag sminkade jag Malin och det var samma sak som igår! Skrattanfall heeeela tiden! Idag hade vi iof sminkat på fahsionweek igen, vilket betyder att vi vaknade 5 på morgonen, så dagens skrattanfall kan ha berott på trötthet. Vi stannade kvar p modecenter efter att vi sminkat klart och kollade in en visning också, jag är inte direkt intresserad av mode om man säger så.... Men nu har jag iaf varit på en visning haha.

Hur som helst... Idag sminkade vi reklam, alltså typ man skulle göra en sminkning och tänka sig att det var för en sminkprodukt. (Jag valde att göra för läppglans, blandade till ett lila glans med glitter i. Skitfult var det, och det fick mej att garva ännu mer.)

Och sen skulle vi göra en sminkning anpassat för orange ljus, reklamen var för ostbågar! Hahaha, alltså det där med alla olika ljus och allt man måste tänka på då är jävligt förvirrande.




cherrykisses

Kommentarer
Postat av: N

Hahaha :D

2010-02-20 @ 19:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0