Andra dagen på makeupstudion

Hej!

Jag är så trött.. Alltså inte sov-trött men bara slut i kroppen, skitseg är jag.
Jag kommer inte att visa några bilder idag, men tänkte skriva lite snabbt om dagen. Imorgon ska jag försöka fota lite i skolan så ni får se hur det ser ut!

Det känns som att jag har så himla mycket att göra nu, men det jag bestämt mej för att göra ikväll är att läsa på läxan till imorgon, och så ska vi hitta bilder på olika ansiktsformer, och så ska jag börja skriva lite om mina mål och delmål samt beställa mina första visitkort.

I skolan idag fortsatte vi med basen; neutralisering, ansiktsformer och torrmodellering. Vi sminkade oss själva idag igen, men imorgon ska vi börja sminka varandra. Det gick inte så bra för mej idag, basen blev för rosa, dustingen ful och shadingen ojämn på ena sidan. Då blir man ju lite irriterad på sej själv, men det är väl då man lär sej! Jag ska bara öva, öva och öva så kommer det bli bra!
Imorgon innan skolan ska jag lägga bas på mej själv, och då ska den fasiken inte bli så där rosa haha!

Nu måste jag tvätta penslar och skriva rent anteckningar från dagen. =)




cherrykisses

Kommentarer
Postat av: Linn

Hejja Anna!

2010-01-27 @ 07:19:28
Postat av: Matilda

Du har en award på min blogg att hämta! :)

2010-01-27 @ 15:04:34
URL: http://sminkladan.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad kul, jag går också utbildning nu, fast på medborgarskolan..

2010-01-27 @ 18:05:31
URL: http://mrshearts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0